Sinopsis Drama Dia Yang Ku Cinta (TV3)



Sinopsis Drama Dia Yang Ku Cinta (TV3)|NANTIKAN drama terbaru berjudul 'Dia Yang Ku Cinta' adaptasi novel Dia Yang Ku Cinta karya Indah Hairani yang bakal bersiaran di slot Samarinda di TV3. Bakal menampilkan pelakon seperti Syerinie Myra, Sharnaaz Ahmad dan Luqman Hafidz. Drama 15 episod arahan Along Kamaludin ini merupakan terbitan dibawah A.Aida Production.

Sinopsis Drama Dia Yang Ku Cinta (TV3)

JUDUL : DIA YANG AKU CINTA
EPISOD : 15 episod
TARIKH TAYANGAN : November 2019
SIARAN TV : Slot Samarinda TV3
PENULIS SKRIP : Fatin Nabila & Indah Hairani
PENGARAH : Along Kamaludin
PRODUKSI : A.Aida Production
PELAKON : Sharnaaz Ahmad, Syerinie Myra, Luqman Hafidz, Shah Rezza, Catriona Ross, Siti Khadijah Halim, Riena Diana, Afieq Shazwan, Jovi Heng, Watie Sadali, Ruminah Sidek, Zila Bakarin, Izzy Reef, Qistina Raisah

WATAK PELAKON:

Sharnaaz Ahmad sebagai Luqman
Syerinie Myra sebagai Cempaka Amna
Luqman Hafidz sebagai Hafiz Andrew
Siti Khadijah Halim sebagai Lara Andrew
Catriona Ross sebagai  Mahanna

SINOPSIS:

Mengisahkan Cempaka Amna dan adiknya Iman Idham merupakan anak tiri kepada Tuan Khalid.  Mereka dibawa tinggal bersama Tuan Khalid dan Puan Marhanna bila ibu kandung mereka telah meninggal dunia.

Anak kepada Puan Marhanna iaitu Lara Andrew juga mempunyai sikap yang sama seperti ibu mereka namun abang kepada Lara Andrew begitu baik dan amat menggambil berat tentang kebajikan kedua anak yatim ini. Ini membuatkan Puan Marhanna dan Lara Andrew bertambah sakit hati kerana merasakan kedua mereka ada pembela mereka selain dari Tuan Khalid.

Pertemuan dengan Luqman, seorang jurutera itu memberi tapak untuk dia lari daripada sengsara itu namun cinta Hafidz Andrew memaksa dia kembali berdepan dengan Mahanna dan Lara Andrew. 

No comments

Powered by Blogger.